Status: Zaakceptowany
Opis: Wykonanie parkingu z wyznaczeniem miejsc postojowych oraz oznakowaniami. Modernizacja miejsc parkingowych już istniejących wokół nowo powstałego parkingu.
Status: Zaakceptowany
Opis: Aktualnie chodnik posiada dywanik asfaltowy w bardzo złym stanie technicznym (uszkodzony w wyniku montażu instalacji kablowej dla potrzeb oświetlenia).
Status: Zaakceptowany
Opis: Na zielonym terenie wokół Szkoły Podstawowej nr 7 im. Adama Mickiewicza w Kaliszu chcemy stworzyć ogólnodostępny, edukacyjny Park Doświadczeń składający się z 9 interaktywnych i certyfikowanych urządzeń. W skład Parku wejdą takie elementy jak: naukowy Hex, pisanie lustrzane, film animowany, głuchy telefon, kołyska Newtona, kompas, peryskop, zegar słoneczny i eko-memory.Każde urządzenie jest wyposażone w tabliczkę informacyjną z opisem działania danego eksponatu. Teren zielony zostanie również ogrodzony oraz wyposażony w elementy małej architektury (ławeczki, kosze na śmieci oraz stojak rowerowy). Opis urządzeń: - Naukowy Hex- jest wspaniałą bazą do przeprowadzania eksperymentów, a jednocześnie fascynującą zabawą z iluzjami i zagadkami optycznymi. Urządzenie angażuje wzrok, stymuluje umysł i wzmacnia percepcję. Rodzicom i opiekunom może posłużyć jako baza do wyjaśnienia przyczyn powstawania złudzeń optycznych. Naukowy Hex składa się z kilku atrakcyjnych urządzeń, które zapewnią najmłodszym użytkownikom świetną zabawę, - Pisanie lustrzane - to niezwykle wciągająca i rozwijająca zabawa, która jest skutecznym sposobem treningu koncentracji i opanowania. Każdy ruch długopisu odbywa się w odwrotnym kierunku i dlatego czynność ta mocno angażuje obie półkule mózgowe dziecka. Taka nauka przez zabawę rozwija koordynację wzrokowo-ruchową, sprawność intelektualną i orientację przestrzenną, - Film animowany - urządzenie animujące z pewnością zaintryguje najmłodszego użytkownika, a przy tym w prosty sposób wyjaśni dawne zasady tworzenia filmów animowanych. Urządzenie wspomaga kreatywność, angażuje i inspiruje do tworzenia własnych animacji, które można wykonać również w warunkach domowych, - Głuchy telefon - gra w głuchy telefon doskonali umiejętności komunikacyjne, zbliża uczestników gry i w praktyczny sposób pokazuje dzieciom, jak zmienia się informacja przetworzona przez wiele osób. Głuchy telefon jest również doskonałą zabawą integrującą, - Wahadło Newtona, zwane również kołyską Newtona, to urządzenie, które w efektowny sposób demonstruje zasadę zachowania pędu i energii podczas zderzeń, - Kompas - znajomość zasad funkcjonowania kompasu to fundament dla przyszłego podróżnika i obserwatora świata. Kompas ma odkryć w dzieciach pasję odkrywania świata, nauczyć praktycznych i klasycznych umiejętności, które w dobie cyfryzacji powoli zanikają. Interesujące przedstawienie wiedzy o zachodzących zjawiskach fizycznych sprawia, że dzieci chętniej i szybciej ją przyswajają. Kołyska Newtona, to również narzędzie wspomagające uwagę i koncentrację.
Status: Zaakceptowany
Opis: Projekt dotyczy wykonania strefy do zabaw dla dzieci z wykorzystaniem naturalnego ukształtowania terenu przy Parku nad Krępicą – za Krępicą od strony nowych bloków. Projekt zakłada zakup i montaż urządzeń typu zjeżdżalnia skarpowa, ścianka wspinaczkowa montowana na skarpie, tunel montowany na skarpie, tyrolka. Osiedle Korczak od lat się powiększa, przybywają nowe bloki a tym samym rośnie liczba mieszkańców osiedla. Niestety systemy ogradzania się bloków nie sprzyjają integracji dzieci z osiedla, dlatego w Parku przyda się otwarta strefa przeznaczona dla dzieci. Idealnym miejscem jest skarpa przy Krępicy od strony nowych bloków. Zimą skarpa jest miejscem zjazdów na sankach, jednak latem nie żadnej użytkowej funkcji. Przestrzeń dla dzieci jest tam bardzo potrzebna i na pewno zwiększy atrakcyjność tego miejsca.